SOMMARLOV

På vår avslutning berättade Schäfern att sommarlov är ett sammansatt ord (påläst!) Sommar som årstiden är (vädret har inte förstått riktigt de senaste dagarna) och lov - lov att göra vad man vill.
Okej, idag är det alltså första riktiga lediga dagen på sommarlovet. Då har jag lov att göra vad jag vill!

Sovmorgon - underbart!
Frukost i lugn och ro - härligt!

13.00 tandläkartid! - putsande, lagande av trasig lagning, tandtrådskurs, borttagning av tandsten.... och 1500:- fattigare! - mindre roligt

15.30 tid hos fotografen för lagning av två tavlor av barnen - dyrt?!

16.00 tid hos banken för att skriva kontrakt på vår tomt - DYRT???!!!

Det känns som om det blir mycket pengar när man får lov att göra vad man vill...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hade idag min första arbetslösa dag, fast jag har väl rätt till lite sommarlov ändå tycker jag.
Det här med att sova förstår inte min minstaste systerdotter, 1 år, hon väckte hela huset kvart över 5.
9.00 arbetsförmedlingen. Oj om Sctaans arbetsförmedlare kunde jobba i Världsmetropolen.
11.00 Buss till centrum med Storasyster, Femåringen, Treåringen och Ettåringen. Frasses-lunch. Två klänningar till de två sistnämnda att ha på ett stundande bröllop.
13.00-18.20 Försök att övertyga Ettåringen om att jag inte är farlig. Misslyckas. Hon skriker så fort hon ser mig. Önskar jag kunde muta henne med godis.
Så min första dag var nog billigare än din första. Blir ofta lite bortskämd här uppe. Far min har bjudit på bröllopsmiddag två dagar i rad, mor min har bjudit på en herrans massa bra bröllis-saker och så snart barnen sover ska förrätten provlagas.

2007-06-18 @ 18:23:04
URL: http://vbk.blogg.se
Postat av: Knyppelfröken

Kicki: Vad skönt att inte heller du är sysslolös på ledigheten.

2007-06-19 @ 09:04:23
URL: http://knyppelfroken.blogg.se
Postat av: Kicki

Sysslolös? Vad är det? Å har man ett bröllop att planera där det dyker upp ditten och datten som jag knappt visste om att man ska ordna med!

2007-06-19 @ 13:05:56
URL: http://vbk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0